Wij leren niet voor de school maar voor het leven.
Tussen de Latijnse zinnetjes door proberen ze ons ook nog wat wijsheid bij te brengen. Al vraag ik me heel erg af of dat nu wel de beste plaats is voor deze wijsheid...tussen de Latijnse woordjes.
Ooit schreef ik, aan het einde van de derde, bij Mirjam op haar aardrijkskundeboek, dat de vierde zo fijn zou worden. Eindelijk minder vakken en alleen vakken die we leuk vonden. Daar had ik me toen mooi in vergist. Tuurlijk, ben ik even blij dat ik geen aardrijkskunde meer heb, geen geschiedenis, geen economie. Maar wat moet ik in vredes naam met redoxreacties en magnetische inductie? Moet ik echt weten wat voor vorm het Wilhelmus heeft, wat de origines van de franse taal zijn en hoe ik het maximum van een afgeleide bereken? Leren voor het leven niet voor de school...wat moet ik dan met al deze dingen? Misschien komt het wel omdat ik nu weet dat ik daar niets mee hoef. Doe mij het menselijk lichaam maar en op goed niveau Frans beheersen. Nu weet ik dat de overgang van de derde naar de vierde niet de overgang was van : nu alleen nog maar wat ik leuk vind, het is de overgang van de middelbare naar de uni, al zal dat waarschijnlijk ook tegenvallen en moet je dingen blijven leren waar je niets mee kunt.
Ik heb nog nooit in de 22 periodes op Sorghvliet zo'n klote proefwerkweek gehad.
Gewoon geen zin, geen energie en geen concentratie.
En dat terwijl het allemaal meetelt. Kunnen ze daar vanaf de eerste niet al mee kunnen beginnen.
Bruggers...geloof me, dan is alles nog makkelijk!
Nog 1 dagje, dan welwelwelverdiende vakantie.
Deze toetsweek is ook echt superslecht gegaan bij mij.
BeantwoordenVerwijderenAls ik in m'n boek zit dan zijn m'n gedachten er niet bij en dan weet ik wat: vragen ze doodleuk hele andere dingen :O!
Ik denk dat ik wel 6 herkansingen nodig heb om dit recht te breien. Maarja, mag d'r maar 2 :((